Jestem w ciąży i mam nie najlepsze wyniki badań krwi. Chciałabym się zapytać jak uniknąć anemii?   [...]

czytaj dalej

Wysiłek fizyczny a ciąża

Czynniki zwiększające zagrożenie dla ciąży podczas wysiłku fizycznego.

Podejmując aktywność fizyczną w ciąży powinnaś bardzo uważać i bacznie obserwować, czy nie dzieje się nic niepokojącego.

Większość lekarzy jest zgodnych, że umiarkowany wysiłek fizyczny w czasie ciąży, jest bardzo wskazany. Pomaga on złagodzić wiele nieprzyjemnych dolegliwości ciążowych, poprawia kondycję organizmu (dzięki czemu wysiłek związany z porodem może być znacznie łatwiejszy do zniesienia), a także zmniejsza ryzyko gwałtownego przyrostu wagi.

Pamiętaj jednak o tym, że Twoje ciało się zmienia – jesteś cięższa, szybciej się męczysz, a Twój maluszek wymaga łagodnego traktowania.

Czynniki, które mogą zwiększyć zagrożenie dla Twojego dziecka podczas ćwiczeń

Jeśli

  • Jesteś w ciąży wielopłodowej;
  • Twoja ciążą jest zagrożona poronieniem;
  • Miałaś już kiedyż poród przed terminem, lub jesteś nim teraz zagrożona;
  • Miewasz krwawienia i bóle;
  • Masz zbyt nisko ułożone łożysko;
  • Miałaś wcześniej (i masz teraz) kłopoty ze zdrowiem;
  • Masz problemy z ciśnieniem krwi;
  • Masz problemy z wagą (nadwagę lub niedowagę);
  • Masz zaburzenia odżywiania;
  • Masz niskie stężenie żelaza we krwi;

wtedy przed podjęciem jakiejkolwiek aktywności fizycznej powinnaś zgłosić się do swojego lekarza.

Podejmie on decyzję czy możesz ćwiczyć i jaki typ ćwiczeń jest dla ciebie najbezpieczniejszy i najbardziej odpowiedni.

Artykuł pochodzi ze strony nivena.pl

Drukuj
Oceń ten artykuł
(2 głosów, średnia ocena 3.00 na 5)

Komentarze

Imię/Nick *
Email (W celu weryfikacji i powiadomień)
Kod   
Dodaj swój komentarz

Darmowy kurs o porodzie:

Zapisz się na darmowy kurs o ciąży, porodzie i połogu.

Kurs zawiera 25 lekcji od położnej Katarzyny Płaza. Szanuję Twoją prywatność, Twój mail nie dostanie się do osób trzecich. W każdej chwili możesz zrezygnować.

Zapisz się już dziś na pierwszą lekcję o ciąży i porodzie! Kolejna za 2 dni.

X

Darmowy kurs o ciąży, porodzie i macierzyństwie. Zapisz się teraz!

Kurs przeznaczony jest dla kobiet w ciąży.
Obejmuje 25 lekcji, które są wysyłane, co 2 dni.
Zapraszam Cię, już dziś na 1 lekcję. Katarzyna Płaza