BezpiecznaCiaza112023

Co wolno a czego nie w ciąży?

10 lata 9 miesiąc temu #689783 przez gusiak
Witam wszystkie przyszłe i obecne już mamusie.
Jestem dopiero początkującą przyszłą (daj Boże mamą) dlatego też chciałam się wypytać poradzić, co można a czego nie można robić w ciąży?
Chodzi mi o aktywność fizyczną, co jest zalecane a co nie (np. rower, basen, jacuzzi, sauna, ćwiczenia fizyczne jakie?)

Oraz co mozna albo lepiej czego unikac do jedzenia bedac w ciazy? Wypiszcie albo jakis link podajcie.
Choć jeszcze ciąża nie potwierdzona to chce sobie już nawyki żywieniowe wdrożyc.

No i gdybym jednak już była w pierwszych tygodniach ciąży to czego powinnam szczególnie teraz unikać.

Proszę o pomoc :) Z góry będę serdecznie wdzięczna :)

Prosimy zaloguj się lub zarejestruj się na forum się, aby dołączyć do rozmowy.

10 lata 9 miesiąc temu #689896 przez KarolciaZumba
Witamy Cię gusiak :)

na początek gratulacje, że zdecydowaliście się na dziecko no i trzymam kciuki żeby wyszło,że jesteście w ciaży :blink:

Co do aktywności fizycznej to zdania są podzielone....
Ja do 5 miesiąca skakałam Zumbe( jestem instruktorem) i biegałam po 10 km :)))
W pierwszym trymestrze, gdzie powinno się szczególnie uważać ćwiczyłam po 2o h tygodniowo i nic a nic się nie stało a ja czułam się rewelacyjnie :laugh:

Wszystko najlepiej konsultować ze swoim lekarzem ginekologiem :)

Prosimy zaloguj się lub zarejestruj się na forum się, aby dołączyć do rozmowy.

9 lata 6 miesiąc temu #934967 przez ewawawa
w ciąży jak słyszę i czytam to jest mnóstwo rzeczy , które można i których nie można, to chyba wszystko zależy od naszego stanu i od tego jak się czujemy, mnie na przykład męczyły straszne mdłości i zgaga, ale mimo to chodziłam na jogę bo mnie to rozluźnia i relaksuję. Za to staram się unikać kawy, zamiast w niej w ciąży piję zioła Energia i Witalność. Ale ruch i świeże powietrze pomagają oczywiście w granicach mozliwości