Promocja dzienniczek ciąży dla przyszłej mamy dziecka!

Zastanawiam się kiedy zacząć przygotowywać dom na przybycie maleństwa? Teraz wiele firm oferuje usługi zaprojektowania pokoiku począwszy od odmalowania ścian. Ścian nie należy odmalowywać na [...]

czytaj dalej

Bóle pleców w ciąży

Prawdopodobnie nawet około 70% ciężarnych kobiet cierpi na którymś etapie ciąży na bóle pleców lub okolicy lędźwiowej.
Na bóle pleców można cierpieć z wielu powodów, niektóre z nich są typowe nie tylko dla kobiet w ciąży. Bóle może wywoływać nieprawidłowa postawa, napięcia mięśni, brak dobrej kondycji a także wcześniejszy uraz. U ciężarnych bóle pleców umiejscowione są głównie o obręczy biodrowej, gdzie stawy rozluźniają się z powodu rozluźnienia wiązadeł. Dolegliwościom tym nie można zapobiec w 100%, można jednak zmniejszyć ich uciążliwość, a także upewnić się, że nie staną się długotrwałym problemem.

Jak dbać o plecy w ciąży?

Dbaj o właściwą postawę: staraj się nie garbić ani nie pochylać. Stojąc, dbaj abyś była wyprostowana - stawaj z nogami lekko rozchylonymi, tak aby cały ciężar ciała opierał się na obydwu stopach.

Unikaj długiego stania w czasie ciąży

Unikaj siadania na ławkach lub krzesłach bez oparcia. Wybieraj siedzenia z dobrym oparciem, na którym możesz oprzeć całe plecy. Aby było Ci wygodniej możesz opierać nogi na podnóżku, a także podkładać niewielką poduszkę pod krzyż. Staraj się nie zakładać nogi na nogę.

Jeśli masz siedzący tryb pracy staraj się co kilka godzin robić sobie przerwy: spaceruj, rób lekkie ćwiczenia np. krążenie ramion. Staraj się regularnie ćwiczyć: jak najwięcej spaceruj, pływaj, jeźdź na rowerze, uprawiaj jogę, aerobik w wodzie albo Pilates. Postaraj się nie przybrać za dużo na wadze – każdy zbędny kilogram to dodatkowe obciążenie dla twojego kręgosłupa.

Śpij na boku

Z jaśkiem podłożonym pod głowę. W późniejszych miesiącach ciąży używaj poduszki włożonej między kolana i drugiej podłożonej pod brzuch. Zdecydowanie unikaj snu na plecach – ucisk rosnącej macicy na żyły i kręgosłup może potęgować bóle.

Ciężary, podnoszenie a ciąża

Jeśli podnosisz lub przenosisz coś ciężkiego, staraj się trzymać ciężar blisko siebie i zginać ciało w kolanach, a nie pochylać się do przodu. Unikaj podnoszenia ciężarów z samej podłogi, tak abyś się jak najmniej schylała i obciążała plecy podnosząc się.

Nie noś butów na wysokim obcasie

W późniejszym okresie ciąży nie tylko zwiększają ryzyko upadku, ale także mogą potęgować bóle kręgosłupa. Noś pas wspomagający, który minimalizuje i „przejmuje” ciężar dziecka z pleców i brzucha, wzmacniając okolice lędźwiową. Uciążliwy ból łagodzą ciepłe kąpiele, prysznic albo przyłożenie termoforu w bolące miejsce.

Pomoc specjalisty

Możesz skorzystać z pomocy specjalisty, np. fizjoterapeuty. Przed wykonaniem jakiegokolwiek zabiegu powinnaś się jednak upewnić, że ma uprawnienia do leczenia kobiet w ciąży.

Artykuł pochodzi ze strony nivena.pl

Drukuj
Oceń ten artykuł
(17 głosów, średnia ocena 4.06 na 5)

Komentarze

Dużo o bólu pleców w ciąży można przeczytać również tutaj:

http://drkregoslup.pl/bol-krzyza/bol-odcinka-led zwiowego-w-ciaz y
Imię/Nick *
Email (W celu weryfikacji i powiadomień)
Kod   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Dodaj swój komentarz
Anuluj
Imię/Nick *
Email (W celu weryfikacji i powiadomień)
Kod   
Dodaj swój komentarz

Darmowy kurs o porodzie:

Zapisz się na darmowy kurs o ciąży, porodzie i połogu.

Kurs zawiera 25 lekcji od położnej Katarzyny Płaza. Szanuję Twoją prywatność, Twój mail nie dostanie się do osób trzecich. W każdej chwili możesz zrezygnować.

Zapisz się już dziś na pierwszą lekcję o ciąży i porodzie! Kolejna za 2 dni.

X

Darmowy kurs o ciąży, porodzie i macierzyństwie. Zapisz się teraz!

Kurs przeznaczony jest dla kobiet w ciąży.
Obejmuje 25 lekcji, które są wysyłane, co 2 dni.
Zapraszam Cię, już dziś na 1 lekcję. Katarzyna Płaza