BezpiecznaCiaza112023

"Roczny macierzyński" a umowa do dnia porodu

10 lata 4 miesiąc temu #813731 przez MoNiaaa
witam.

Mam pytanie do mam ktore juz skladaly wnioski o dodatkowy urlop macierzynski i rodzicielski.
Mialam umowe do dnia porodu i nie wiem czy te wnioski mam skladac jeszcze do pracodawcy czy do ZUS-u? slyszlam juz tyle opini ze nadal nic nie wiem i jestem zielona.nie wiem jakie papiery mam skladac i gdzie a zostalo mi jakies 2 dni.
do tego u mnie w kadrach chyba sobie wolne wzieli i nie odbieraja telefonow.
tydzien spedzilam w szpitalu wiec mi przelecialo teraz swieta i nowy rok wiec tez odpadlo mi sporo dni.
Bede bardzo wdziecczna za podpowiedzi!!!

http


]

Prosimy zaloguj się lub zarejestruj się na forum się, aby dołączyć do rozmowy.

10 lata 4 miesiąc temu - 10 lata 4 miesiąc temu #814394 przez maniafiolo
Trzeba tu rozdzielic dwie kwestie jak siedzisz w domu tzn nie masz juz umowy to urlop macierzynski ci nie przysluguje (bo jestes dla pracodawcy bezrobotna) bo tylko zatrudnionym to przysluguje tu chodzi o kwestie zasilku macierzynskiego nie mylic pojec !!! bo zasiłek macierzyński jest wypłacany przez okres w którym przysługiwałby urlop macierzyński
jak sie skonczy umowa, to przechodzisz pod zus Pszyszłas ze szpitala dostajesz zaświadczenie, wysyłasz to do kadr, powinnaś dostać komplet dokumentów, który zanosisz do zusu. po porodzie i może to zrobić mąż/partner, nie musisz osobiście. Pozostaje kwestia ubezpieczenia zdrowotnego, którego chyba przy zasiłku nie ma. Mnie ubezpieczył mąż. Macierzyński (zasiłek macierzyński tak to się fachowo nazywa) jest wypłacany w wysokości średniej pensji z 6 ostatnich przepracowanych miesięcy.

Prosimy zaloguj się lub zarejestruj się na forum się, aby dołączyć do rozmowy.

Moderatorzy: kasiorailonanatmur11
Reklama

Bestsellery

  • Koszulka Regularna mama

    Regularna mama

  • Koszulka Brioko baby

    Brioko Baby

  • Dzienniczek ciąży

    Dzienniczek ciąży

  • Dzienniczek żywienia dziecka