Zastanawiam się kiedy zacząć przygotowywać dom na przybycie maleństwa? Teraz wiele firm oferuje usługi zaprojektowania pokoiku począwszy od odmalowania ścian. Ścian nie należy odmalowywać na [...]

czytaj dalej

Trymestr II - Ciąża tydzień po tygodniu

Tutaj znajdziesz przewodnik: ciąża tydzień po tygodniu ilustracjami Twojego brzuszka i rozwoju dziecka.Poznasz rady na każdy tydzień dla ciebie i dla przyszłego tatusia. Przypomnimy Ci o ważnych badaniach i pomożemy znaleźć odpowiedzi na wszystkie nurtujące Cie pytania.W dziele: Ciąża znajdziesz informacje na temat ciąży, porodu i okresu po urodzeniu.

25. tydzień ciąży

Trymestr II Tydzień 25

Ciąża tydzień po tygodniu

Trymestr ciąży drugi, tydzień ciąży 25 - Ciąża tydzień po tygodniu

Dwudziesty piąty tydzień ciąży | Szósty miesiąc ciąży

Mama:

Może pojawić się znudzenie bycia w ciąży. Dodatkowo może pojawić się niepokoje o przyszłość. Natomiast rzadziej będziesz miała zmienne nastroje, ale rozdrażniona możesz nadal być.
Mogą pojawiać się zawroty głowy.

Dziecko:

Po 24 tygodniu ciąży ruchy stają się coraz bardziej precyzyjne np. potrafi "pedałować nóżkami", opierać je i przyciskać do ścian macicy. Mięśnie ciała są wciąż ćwiczone.
Dziecko zaczyna indywidualnych cech temperamentu w fazie czuwania.
Pod skórą zaczynają się  tworzyć naczynia krwionośne dzięki czemu skóra dziecka nabiera koloru różowego.

Rady dla mamy:

Mamo od 25 tygodnia obserwuj ruchy dziecka trzy razy w ciągu dnia. Są dwie metody liczenia ruchów płodu:
1) Do 10. - Liczymy do dziesięciu ruchów dziecka i mierzymy w jakim czasie były wykonane;
2) Liczymy ile ruchów wykonało dziecko przez 60 minut.
Wyniki zapisujemy z datą i godziną, to pozwoli na porównywanie wyników obserwacji. Należy wziąć pod uwagę czy nie przyjęłaś leku, który może wpłynąć na dziecko. Zapiski warto prowadzić o tych samych porach dnia, w tym samym miejscu. Pamiętaj, że dziecko jest bardziej aktywne wieczorem.

Badania:

Test obciążenia glukozą

Czy wiesz, że:

Jeśli jesteś przsyszłą mamą pracującą i często masz uczucie bólu głowy. To ból głowy może być sygnałem wysyłanym z Twojego ciała, że potrzebuje rozluźnienia. Dlatego gdy zaczyna Cię boleć głowa spróbuj np. ćwiczeń oddechowych/ relaksacyjnych.

Drukuj
Oceń ten artykuł
(54 głosów, średnia ocena 3.87 na 5)

Komentarze

Imię/Nick *
Email (W celu weryfikacji i powiadomień)
Kod   
Dodaj swój komentarz