Dzienniczek ciąży - sklep internetowy Brioko.pl

USG genetyczne - POMOCY ! :(

3 lata 5 dni temu - 3 lata 5 dni temu #966310 przez pineczka1992
Witam,
mam 22 lata, w sobotę miałam usg (13tc) na, którym wykryto nieprawidłowy przepływ w zastawce trójdzielnej (fala wsteczna) u mojego maleństwa...
jestem przerażona lekarz powiedział, że mam podwyższone ryzyko trisomni 21 wyszło 1:671 niż dziewczyny w moim wieku.

znalazlam : Pod koniec pierwszego trymestru ciąży u około 65% płodów z zespołem Downa przepływ przez zastawkę trójdzielną jest nieprawidłowy.

Nie wiem co mam myśleć...
Może ktoś miał podobną sytłację.....
:(
Paulina

Prosimy zaloguj się lub zarejestruj się na forum się, aby dołączyć do rozmowy.

3 lata 5 dni temu #966355 przez kacha
Hej.
Miałam troszkę podobną sytuację - na usg genetycznym nie była widoczna kość nosowa, mam w rodzinie osobę z zespołem Downa, lekarka mnie nastraszyła, kazała robić amniopunkcję itp. Wyliczyła mi ryzyko chyba 1:200 albo coś koło tego. Płakałam dwa dni, mąż mi ciągle powtarzał, że będzie dobrze i że on w to wierzy. Zapisaliśmy się jeszcze na test pappa - badanie krwi i usg, ale po dwóch dniach w pracy (jestem terapeutą, pracuję z niepełnosprawnymi) stwierdziłam, że ZD to nie jest tragedia, są gorsze niepełnosprawności, po prostu mogę mieć wyjątkowo uparta ale i bardzo radosne dziecko z pucułowatą buzią, o amniopunkcji od początku nie chcieliśmy myśleć, bo ryzyko poronienia po takim zabiegu jest 1:100. I w sumie to... tak myślałam ... 1:200 to nie jest jakoś strasznie - 199 dzieci rodzi się zdrowych przy takich parametrach jak moje ;). Suma sumarum zrezygnowaliśmy z pappa i przestałam o tym myśleć. Każde kolejne usg było dobre i Wandzia jest wesołym czteromiesięczniakiem :)

3 lata 5 dni temu - 3 lata 5 dni temu #966360 przez kacha
A co zaproponował Ci doktor? Robiłaś też pappa z krwi? Może warto iść jeszcze do kogoś innego?

3 lata 5 dni temu #966361 przez kacha